Plan działań w programie „AKTYWNA TABLICA”
w Szkole Podstawowej Specjalnej „Dobry Start” w Szczecinie
Plan działań w programie „AKTYWNA TABLICA”
w Szkole Podstawowej Specjalnej „Dobry Start” w Szczecinie
L.p. | Działanie | Termin | Odpowiedzialni |
1. | Przekazanie Radzie Pedagogicznej informacji na temat realizacji programu „ Aktywna tablica”. | Wrzesień 2024 r. | dyrektor szkoły |
2. | Ustalenie zasad pracy i opracowanie planu pracy. | Wrzesień 2024 r. | e – koordynator zespołu – Aleksandra Łukasiuk Szyszka |
3. | Powołanie zespołu samokształceniowych. | Październik 2024 r. | e-koordynator zespołu |
4. | Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla nauczycieli na temat stosowania narzędzi TIK w nauczaniu. | listopad-2024 r.-czerwiec 2025 r. | szkolenia zewnętrzne, zespół TIK, szkolenia – rady pedagogiczne |
5. | Dzielenie się inspiracjami do pracy w zakresie TIK, informowanie o szkoleniach z zakresu wykorzystania potencjału TIK | listopad-2024 r.-czerwiec 2025 r. | nauczyciele we współpracy z e-koordynatorem zespołu |
6. | Systematyczne wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi TIK. | harmonogram lekcji z wykorzystywaniem narzędzi TIK/ 5 godzin lekcyjnych w tyg. we wszystkich oddziałach – wszyscy nauczyciele w zespołach | Październik 2024 r.-czerwiec 2025r. |
7. | Lekcje otwarte dla nauczycieli w ramach Międzyszkolnej Sieci z wykorzystaniem narzędzi TIK podczas zajęć w formie on line (platforma Teams) | Według informacji rozesłanych do szkół uczestniczących w sieci | 2 lekcje otwarte – wyznaczeni nauczyciele |
Sprawozdanie z realizacji zaplanowanych zadań | sierpień 2025 r. | dyrektor szkoły/ e-koordynator zespołu | |
Ankiety na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu | sierpień 2025 r. | nauczyciele we współpracy z e-koordynatorem zespołu |
Zespoły samokształceniowe w ramach programu „ Aktywna tablica”
Zespół | Działania |
Nauczyciele ze szkoły Dobry Start w Szczecinie | Przeprowadzenie zgodnie z harmonogramem lekcji z wykorzystywaniem narzędzi TIK( 5 godzin lekcyjnych w tygodniu we wszystkich oddziałach ) – dokumentowanie w dziennikach lekcyjnych, rewalidacyjnych oraz dziennikach z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych związanych z wykorzystaniem TIK w nauczania zgodnie z protokołami rady pedagogicznej. Szkolenia zewnętrzne z zakresu poszerzania kompetencji cyfrowych oraz wykorzystania TIK w edukacji. Dzielenie się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk. |
Dodatkowe informacje:
- Międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu – wyznaczona 1 osoba (e- koordynator )
- Znalezienie szkół chętnych do współpracy.
- Zorganizowanie minimum 3 spotkań przez platformę Teams:
Międzyszkolna sieć współpracy składa się ze szkół:
Szkoła Podstawowa w Ostrowitem,
Szkoła Podstawowa im. Oddziału AK “Wybranieccy” we Wzdole Rządowym,
Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Drwęczy,
Szkoła Podstawowa Specjalna w Pile,
Szkoła Podstawowa nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Zduńskiej Woli,
Niepubliczna Szkoła Podstawowa Specjalna Dobry Start w Szczecinie,
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 7 STO im. ks. prof. Józefa Tischnera w Krakowie,
Szkoła Podstawowa w Ręcznie,
Podstawowa Szkoła Społeczna Niedźwiednik Gdańsk,
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii im. UNICEF w Walimiu
Zespół: Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej i Przedszkole w Niechlowie
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Nowym Sączu,
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jaworznie,
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Parzymiechach.
- Szkolenia i konferencje z zakresu stosowania TIK w nauczaniu – Nauczyciele
- 2 lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu – wyznaczone 2 osoby
- Opracowanie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem TIK w nauczaniu– wyznaczone 5 osób ( 2 lekcje otwarte +minimum 3 scenariusze zajęć)-od momentu zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych.